16 évesen(egy nyári szünetben) anyukám kiültetett maga mellé a kiskonyhába, kezembe nyomott egy füzetet és elkezdtünk főzni! Mutatta, diktálta a receptet, én meg leírtam! Következő héten meg kellett főzzem. Az alap dolgok mentek. Akkor kínszenvedésnek éltem meg.
19 évesen kaptam egy saját konyhát. Ott álltam egyedül, csak telefonos segítséggel és néztem a tűzhelyet, a lábast és hirtelen nem tudtam mihez kezdjek.
Ekkor vettem elő a a megírt receptfüzetem és kezdtem el főzni! Azóta szenvedélyemmé vált!

Vőlegényem is szereti főztömet és ez a legjobb érzés a világon!
Én, mint kezdő háziasszony ebbe a Blogba írom le tapasztalataim, összegyűjtött-kipróbált receptjeim!
Remélem másnak is segíthetek!
Jó olvasgatást & Sütést-főzést!

2014. február 11., kedd

Csokis zabpelyhes keksz

húúúú isteni lett, nem találok rá szavakat!
Köszönöm a recept megosztójának!
http://wholeliving.blog.hu/2011/03/02/zabpelyhes_suti_zabpelyhes_keksz

*20dkg zabpehely 
*15dkg vaj/margarin
*15dkg barnacukor/sima kristálycukor is jó
*1 citrom lereszelt héja
*1 csapott tk sütőpor
*1 tojás
*10dkg darált mandula
*2ek kakaó
A vajat legmagasabb fokozaton habverővel keverd krémesre, add hozzá kanalanként a cukrot, majd a tojást. Mehet bele a zabpehely, mandula, sütőpor, citromhéj, kakaó, gyúrj belőle egyenletes tésztát, kis cipót. 20 perc pihentetés után, előmelegített sütőben kis korongokra formázva a tésztát, 5 perc alatt készen vanna. Nagyon kell figyelni, fekete szó szerint a tészta és hamar odaéghet. Mikor kivesszü még puhák, óvatosan tegyük rácsra és hagyjuk teljesen kihűlni!
Isteniek komolyan!

 

1 megjegyzés: